Veelgestelde vragen bij het vooraf online huren van een fiets
Hoe lang kan ik een fiets huren?
De keuze is makkelijk om een fiets te huren; voor één dag, meerdere dagen, week en uiteraard langer is ook mogelijk. Op onze website geven wij een actuele weergave van de beschikbaarheid aan.
Fiets huren buiten onze openingstijden: Fietsen huren buiten onze openingstijden: Reserveren voor de zondag en/of maandag is mogelijk. Uw reservering uiterlijk zaterdagavond voor 18:00 uur aan ons doorgeven. Dan kunnen we deze nog in de planning meenemen. Ophalen van de huurfietsen op beide dagen tussen 10:00 en 10:30 uur.
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij het online huren van een fiets?
Makkelijk veilig en snel betalen via Ideal of met een creditcard.
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Ja, dat is mogelijk. Afhankelijk van wanneer de bestelling geannuleerd wordt. Tot 48 uur voor de huurperiode is dit altijd kosteloos. 48 tot 24 uur voor aanvangstijd zijn de kosten 50%. Binnen 24 uur voor de huurperiode aanvangt betaal je 100%. Bij annulering boeken wij het reeds betaalde bedrag binnen 6 werkdagen terug met inhouding van € 10,00 reserverings- en betalingsverkeerkosten voor Nederland.
Is de huurfiets verzekerd?
Nee, als huurder ben je zelf verantwoordelijk voor de gehuurde fiets. In sommige gevallen kun je hiervoor terecht bij de reisverzekering. Wil je de zekerheid dat als er wat gebeurt met de gehuurde fiets het meestal wel vergoed wordt dan bieden we het Bike Rental Safety Plan hiervoor aan. Vanaf slechts € 3,50 per dag kun je onbezorgd fietsen!
Betaal ik extra kosten voor het reserveren?
Ja, de kosten voor het reserveren bedragen 5 euro per order. Je betaalt dit bedrag om er zeker van te zijn dat de gereserveerde bestelling beschikbaar is. Daarnaast profiteert je van een snellere afhandeling wanneer je de fiets(en) af komt halen.
Moet ik iets meenemen wanneer ik de fiets(en) kom afhalen?
Wanneer de bestelling wordt opgehaald in Edam, dan vragen wij om een legitimatie; paspoort, ID-kaart of een rijbewijs zijn hiervoor geschikt.